دستور بیت‌ العدل برای‌ اعضای‌ فرقه‌ در ایران

احبای ایرانی در سراسر عالم که در نظر دارند به ایران سفر کنند بعد از ملاحظه شرایط و سنجیدن عوامل گوناگون دخیل در موضوع، به اتخاذ تصمیم مبادرت کننده. افراد باید دیدگاه‌های محفل روحانی ملی و روابط بین کشور محل اقامت و ایران و نیز توصیه‌های صادر شده از سوی دولت یا سایر منابع مرتبط درباره سفر به کشور مزبور را مد نظر قرار قرار دهند

ادیان نیوز/ اخیراً سران فرقه ضاله بهائیت مستقر در فلسطین اشغالی «دارالانشاء بیت‌العدل» در تقابل با حجم فزاینده خروج بهائیان از ایران و حفظ آمار جمعیتی خود در ایران، با صدور اطلاعیه‌ای محرمانه خطاب به محافل ملی کشور‌های مختلف جهان از آنان خواسته‌اند تا بهائیان ایرانی را به ادامه ایستادگی و اقامت در ایران تشویق کنند و سایربهائیان ایران مقیم کشور‌های خارجی را هم به مسافرت به ایران و در صورت امکان اقامت در این کشور هدایت کنند.

اطلاعیه موصوف خطاب به محافل به اصطلاح روحانی ملی کشور‌های استرالیا، کانادا،فرانسه، المان، ایتالیا، هلند، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئیس، انگلیس و ایالات متحده است.

در این بیانیه آمده است:«بیت‌العدل مقرر فرمودند مواردی از پیام‌ها را که عناصر بهایی ایرانی تقاضای هدایت می‌کنند از جمله‌ این که آیا در ایران بمانند، آن را ترک کنند، به این کشور سفر کنند، به ایران نقل مکان کنند یا برای همیشه به ایران مراجعت کنند و ... را در اختیار شما بگذاریم تا به اطلاع آحاد احباء جامعه خود بگذارید. این اطلاعات نباید در حال حاضر در خبرنامه‌ها یا امثال آنها به نحوی گسترده منتشر شود، بلکه آن را می‌توان در جواب سوالاتی که برای شما مطرح می‌شود، ارائه نمود.»
بیت‌العدل ادامه زندگی بهائیات در ایران را نوعی خدمت تلقی کرده و آنان را مورد ستایش قرار می‌دهد و سپس برای تحریک احساسات بهائیت ساکن ایران می‌افزاید: «اولیای حکومت ایران سعی دارند تا آنجا که امکان دارد زندگی را برای بهائیان مشکل سازند تا در گرو‌ههای عظیم مبادرت به ترک کشور کنند. در مقابل این قبیل فشار‌ها، این امید وجود دارد که یاران بتوانند قاطع و محکم ایستادگی کنند و در ایران بمانند. اقامت آن ها در کشور ایران برای خدمت به مصالح امرالله در زمره ممدوح‌ترین اعمال در این برهه از زمان محسوب است.»

سران فرقه می‌افزایند: «در ارتباط با جوانان بهایی که برای ادامه تحصیل قصد ترک ایران را دارند، باید به یقین بدانند که تحت شرایط فعلی، اقامت در ایران برای خدمت امر‌الله و مساعدت به احبای عزیز بسیار ممدوح و مرجع است و چنان‌چه میل آن ها به ادامه تحصیل که در اتیه ایام در پیشبرد امرالله و مشارکت در توسعه اجتماعی آن موثرتر و اثر بخش‌تر است، امید می‌رود که نهایت جد و جهد را مبذول دارند که بعد از اکمال تحصیلات به ایران مراجعت کنند»

بیت‌العدل توصیه می‌کند: «احبای ایرانی در سراسر عالم که در نظر دارند به ایران سفر کنند بعد از ملاحظه شرایط و سنجیدن عوامل گوناگون دخیل در موضوع، به اتخاذ تصمیم مبادرت کننده. افراد باید دیدگاه‌های محفل روحانی ملی و روابط بین کشور محل اقامت و ایران و نیز توصیه‌های صادر شده از سوی دولت یا سایر منابع مرتبط درباره سفر به کشور مزبور را مد نظر قرار قرار دهند.

این هدایت همچنین در مورد زوج‌هایی نیز که یکی از طرفین ایرانی و دیگری از تباری غیرایرانی است، مصداق دارد. اگر سفر به ایران باعث لطمه به وضعیت عناصر ساکن ایران می‌شود، از سفر پرهیز کنید، هنگام صحبت درباره امر مبارک، حزم و حکمت را رعایت نمایند، نباید هنگام ورود به ایرن معرفی‌نامه‌های امری را همراه داشته باشید، کتب امری در اختیار باید کتب نیاز شخصی باشد، از ارتباط با مرکز جهانی بهائیت حتی با ایمیل خودداری کنند، گذرنامه افرادی که به ایران سفر می‌کنند نباید ممهور به مهر ورود به اسرائیل باشد، بخش دین برگه متقاضی روادید نباید سفید گذاشته شود بلکه باید خط بکشید، اگر مسئولان مربوط صریحاً متقاضی را به ذکر دین ملزم سازند، البته متقاضی باید دیانت خود را «بهایی» ذکر کند.»

صدور اطلاعیه مذکور حاکی از موفقیت اجرای طرح‌های تشکیلات اطلاعاتی و ایجاد فشار مضاعف بر فرقه که در نهایت به اقبال بهائیان به خروج از کشور منجر شده، می‌باشد و باید این اقدامات با جدیت ادامه داشته باشد./بی باک
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Total Pageviews

Followers

Blog Archive